logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۹
[ شناسه خبر : ۸۸۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
همزمان با هفته وحدت؛

جشن میلاد پیامبر مهربانی ها در زنجان برگزار شد/برگزاری جشن های میلاد در 32 بقعه مبارکه زنجان

جشن-میلاد-پیامبر-مهربانی-ها-در-زنجان-برگزار-شد-برگزاری-جشن-های-میلاد-در-32-بقعه-مبارکه-زنجان

همزمان با هفته وحدت و روز ولادت پیامبر گرامی اسلام و حضرت امام صادق (ع)،جشن های میلاد در استان زنجان برگزار شد.

به گزارش موج رسا; پیروان حضرت ختمی مرتبت حضرت محمد (ص) عاشقان خاندان عصمت و طهارت و اهالی ولایتمدار استان زنجان،از دیشب با برپایی جشن های عمومی و مردمی ولادت پیامبر (ص) و رئیس مذهب تشیع امام جعفر صادق (ع) را گرامی داشتند. 
چراغانی و آذین بندی معابر، پخش شیرینی و شربت و نواختن موسیقی های شاد در خیابان ها، بوستان ها و پارکها و اجرای برنامه های تواشیح و مولودی خوانی و ختم صلوات در حسینیه ها، تکایا و مساجد و امامزادگان استان از دیگر برنامه های بوده که نمادی دلنشین از سرور و شادی را در شهر به نمایش درآورد. 
نظیر این آئین های جشن در نقاط مختلف شهری و روستایی زنجان شب گذشته و امروز در حال برگزاری بوده و شرکت کنندگان همچنین از سخنان و مولودی خوانی در زمینه فضائل و شخصیت والای نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام صادق (ع) بهره مند هستند.
مردم پایتخت شور و شعور حسینی زنجان با برگزاری جشن ها و ایستگاه های صلواتی این روز را جشن می گیرند.

به مناسبت 17 ربیع الاول، ولادت حضرت رسول (ص) و امام جعفر صادق (ع) در جای جای استان زنجان مراسم های جشن برپاست و مردم به صورت خودجوش اقدام به پخش شیرینی و شکلات در بین همشهریان می کنند.

همچنین روز میلاد رسول اکرم (ص) ویژه برنامه‌ هایی متشکل از سخنرانی، مداحی و مولودی همراه با پذیرایی در بقاع متبرکه اجرا شده است.

 سخنرانی، مولودی خوانی و قرائت زیارت حضرت رسول اکرم(ص) و همچنین زیارت امام جعفر صادق(ع)  نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در این ایام است.

برنامه‌ های میلاد رسول اکرم (ص) در 32 بقعه متبرکه استان برگزار شده است و برنامه‌های اجرایی در این ایام سخنرانی پیرامون موضوع بررسی سیره و سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع)، مدیحه‌سرایی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی و خیمه‌های معرفت است.

 

*جشن های بهار مهربانی در زنجان برگزار شد

همچنین به منظور ایجاد نشاط اجتماعی و افزایش امید به آبنده در جامعه جشن های بهار مهربانی در مرکز و شهرستان های تابعه استان زنجان به مناسبت هفته وحدت برگزار شده است.

این جشن ها با رویکردهای بهره گیری از مناسبت های دینی برای ترویج شادی، توسعه نشاط در جامعه با مشارکت خانواده ها و سازمان های مردم نهاد و تحکیم وحدت میان جامعه با مشارکت اقشار و گروه های گوناگون مردمی اجرا می شود.
این جشن ها می تواند در قالب سینمای سیار، نمایش خیابانی، موسیقی اقوام، برنامه های مذهبی، هنرهای سنتی، هنرهای تجسمی و جشنواره غذا اجرا شد.

عرضه محصولات فرهنگی همانند کتاب، آلبوم موسیقی، صنایع دستی، کارگاه قصه های قرآنی برای کودکان از برنامه های حاشیه های این جشن ها در زنجان بود.

جشن های بهار مهربانی به مناسبت آغاز ماه ربیع الاول و مقارن با میلاد پیامبر گرامی اسلام از 29 آبان ماه تا 4 آذرماه امسال مصادف با 12 تا 17 ربیع الاول برگزار شد.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴